Saturday, August 8, 2015

And the story goes..



Dear readers (is there any readers? >.<) please meet my one and only Mr. Right...

ini foto pas lagi nongkrong di GI. Biar apa? Biar kekinian lah!

Hihihi... Menggemaskan kan? :D Tidak seperti biasanya ya saya memposting foto pasangan saya. His name is Iwan Hermanto. My Pak Dhe introduces him & his parents to me & my parents. No, it is not that kind of arrangement like the one happened to Siti Nurbaya. My Pak Dhe only wants us to get to know each other by our self. Kind of old fashioned right? Yes, it is! But alhamdulillah it works very well for us.


Honestly, the first time we met I felt no spark between us. I mean he was so quiet back then. From the way he talk, I know he is a polite and smart person. After that meeting we exchange our phone number and BBM pin. Then the story goes...
 

Our first date was awkward. We promise to meet each other at Cibubur Junction. Right before I met him I bought a glass of HOPHOP. Then he asked me whether I want to watch the movie? And I said yes. Unfortunately the movie that we want to watch is not available in the theater, so we decided to go to Margo City. Heading to the basement, entering his blue corolla, everything goes very well. Until I forgot that I put the-already-opened-HOPHOP in my bag and put it in my lap. Can you guess what happened next? Yup! It fell over in his just-go-out-from-the-salon-car. Aaargggh... I feel so stupid!


saksi bisu our unforgettable first date ;) insya Allah jadi wedding car juga nantinya.. *foto ngegrab seenaknya dari FB si mas he3*


He said it is okay, but I feel horrible... (T~~T)

The awkwardness doesn’t end there. Arrived in MargoCity we didn’t get the movie ticket we want. The movie we want to watch is The Penguin of Madagascar btw. But hey! There is still one theater to go! Walking (yes we WALK from Margo to Detos!) to Depok Town Square full of hope, finally we get the ticket for another movie. Interstellar. Have no idea that the movie is that “heavy” I notice that Mas Iwan is fell-a-sleep in the middle of the movie. Hihihi... Three hours later the mall is already closed and we walk back to Margo city. OMG! Mas, I’m so sorry to torture you like this on our first date.

What an unforgetable date... :p Jujur saja, setelah first date ini kami tidak langsung jadian or pacaran. banyak date-date setelahnya yang berjalan cukup normal (i guess >.<). 

for me this quotes is "Mas Iwan banget" :*

Long story short, saat ini kami sedang merencanakan pernikahan kami. Mohon doanya ya. Cerita-cerita ajaib selama persiapan pernikahan ini akan saya share via blog ini. Dengan catatan, kalau saya ngga mager*. Sama sekali tidak ada niat untuk pamer, riya atau apalah-apalah. Hanya ingin berbagi cerita, dan berharap kalau suatu hari nanti kami lagi berantem terus bete-bete-an terus liat cerita-cerita ini bisa kembali ingat tujuan awalnya kami bersama. Iya, kami ingin saling membahagiakan satu sama lain. Ciyeeeeh... so sweet banget kan? hihihi... 

Oia sebenernya selain alasan tadi saya menulis blog ini juga sebagai pelepas stress. Buat yang sudah menikah atau sedang dalam proses mempersiapkan pernikahan pasti tau rasanya. Bukannya lebay atau gimana, tapi buat saya pribadi menulis membantu saya mengurangi tekanan dalam diri saya. Sharing story ini juga saya dedikasikan untuk teman - teman blogger yang sudah sharing tentang cerita persiapan pernikahannya di blog. It helps me a lot! Thank you! And I think now it is time for me to give back... ;) Alhamdulillah saya punya calon suami yang pengertian dan sangat mendukung saya untuk menulis. Apalagi saat ini kondisi kami lagi LDR** jadi siapa tahu dengan tulisan - tulisan ini bisa sedikit  mengobati kangennya si Mas disana #uhuk

Semoga semuanya bisa menikmati tulisan - tulisan saya ya. Maafkan penggunaan bahasa yang campur aduk seperti makanan kesukaan saya gado-gado. Sesungguhnya ingin sekali menulis full bahasa inggris supaya tulisan saya bisa go global gitu, tapi saya merasa masih punya banyak keterbatasan dalam berbahasa Inggris. Lagi pula informasi yang saya sharing nantinya tentunya lebih banyak akan bermanfaat bagi teman-teman di Indonesia. 

Bismillah... Semoga tulisan saya nantinya bisa bermanfaat baik untuk saya pribadi, (calon) suami dan tentunya untuk para bride-to-be. Aamiin...

*Mager = MAles GERak
**LDR = Long Distance Relationship



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...